Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljevanjem uporabe te strani soglašate z uporabo piškotkov. Več si preberite tu »

Kaj je zdrav zajtrk?

Zajtrk je prvi obrok dneva, namenjen prekinitvi postnega obdobja čez noč in navadno se zaužije v dveh do treh urah po tem, ko se zbudimo; navadno vsebuje hrano ali pijačo iz vsaj ene skupine živil. Priporočeno število kalorij zdravega zajtrka je med 15 do 25 % celotnega dnevnega kalorijskega vnosa. Ta razpon se razlikuje glede na posameznikov starost, spol, dnevne energijske potrebe in način življenja. Zajtrkovanje se zdi manj pogosta navada, ko otroci odrastejo v najstnike, pri čemer nekateri znova začnejo zajtrkovati kot odrasli, vendar del prebivalstva še vedno ne zajtrkuje vsak dan.1

V raziskavi, izvedeni v Angliji in v kateri je sodelovalo 481 mladostnikov, so ugotovili, da zajtrk iz različnih razlogov izpušča 18 % skupine in zdi se, da je tako v večini evropskih držav. Čeprav je mogoče prilagajati, katere skupine živil se lahko uživajo, se za ključni vir nadomeščanja hranilnih snovi, zlasti glikogenskih zalog, po postenju med spanjem štejejo živila, bogata z beljakovinami, hranilnimi snovmi in ogljikovimi hidrati (kosmiči, žita, sadje in/ali zelenjava).2

V zvezi z živili, bogatimi z beljakovinami, ljudje navadno posegajo po živilih, kot so jajca, pusto meso in nadomestki mesa (beljakovine iz zelenjave), stročnice, oreščki in mlečki izdelki, s posebnim poudarkom na nadzoru nad količinami natrija in nasičenih maščobnih kislin. Ta živila vsebujejo številne hranilne snovi, kot so vitamini A, D in skupine B, minerali, kot so kalcij, kalij, cink in železo ter holin in linolna kislina. Oreščki vsebujejo mononenasičene maščobne kisline, polinenasičene maščobne kisline, prehranske vlaknine, vitamina E in K, folat, magnezij, baker, selen in kalij. Če se za zajtrk ne uživajo živila katere koli izmed teh skupin živil, bo težko slediti priporočilom glede dnevnega vnosa teh hranilnih snovi in živil. Cilj bi moral biti, da se s tem prvim obrokom dneva doseže 10 do 20 % dnevne referenčne vrednosti za vitamine, minerale in vlaknine.1.

V preteklosti se je izpuščanje obrokov, zlasti zajtrka, povezovalo s slabšo kakovostjo prehranjevanja, povečanim čezmernim kopičenjem maščevja v trebušni votlini in dejavniki tveganja za kardio-metabolna obolenja.3, 4 Vsakodnevni zajtrk telesu zagotavlja raznovrstne koristi tako za fizično kot psihično zdravje. Iz dokazov je razvidno, da imajo tisti, ki redno zajtrkujejo, manj tveganj za zdravje in pri njih so manjši dejavniki tveganja za zdravje, ob tem se na splošno bolj zdravo prehranjujejo. Z drugimi besedami, tisti, ki redno zajtrkujejo, imajo bolj zdrave prehranjevalne navade čez ves dan, kar se bo pokazalo kot pozitivni učinek na njihovo zdravje na splošno, imajo boljši nadzor nad telesno težo, prava izbira živil jim omogoča preprečevanje bolezni ipd. Uživanje zajtrka lahko koristi presnovnemu in hormonskemu odzivanju posameznikovega organizma, pri čemer se kot posledica zmanjša skupni kalorijski vnos celotnega preostalega dne. To je mogoče razložiti predvsem s tem, da se z zajtrkom prekine postenje, posameznik pa ima boljši nadzor nad hormoni, ki uravnavajo občutek lakote.5

V nasprotju s prepričanjem javnosti izpuščanje zajtrka ni učinkovit način za nadzor telesne teže.6 Še več, zajtrk, bogat z beljakovinami, se povezuje z boljšim obvladovanjem apetita in dnevnim zmanjšanjem želje po hrani, posledično se izboljša obvladovanje telesne teže.7 To je bilo dejansko dokazano v študiji, iz izsledkov katere je razvidno, da obstaja pozitivna povezava med vsakodnevnim zajtrkovanjem in normalnimi kazalniki metode za določanje razmerij človeškega telesa.8

Za večino ljudi zajtrkovanje kot navada ni prav preprosta vsakodnevna praksa, vendar bo prilagoditev izbire živil posameznikovim potrebam pripomogla k spodbujanju, da se ta navada izboljša in se ohrani dolgoročno.

Herbalife je prepričan, da je zajtrk pomemben obrok in da ga ne bi smeli izpuščati, ob tem pa ga je treba skrbno načrtovati, tako kot vsak drug obrok čez dan. V podporo te zdrave navade ponujamo raznovrstne izdelke, ki so odlični za prvi jutranji obrok. Da bi svoj dan začeli z ustrezno količino beljakovin, izberite napitek Formula 1, ki, če ga pripravite z delno posnetim mlekom, vsebuje približno 18 gramov beljakovin. Napitki F1 telo oskrbijo tudi z več kot 20 vitamini in minerali, ki prispevajo k dnevnim referenčnim hranilnim vrednostim. Tisti pa, ki imajo večje potrebe po beljakovinah, na primer športniki, lahko dodajo dodatne merice posamezniku prilagojenih beljakovin v prahu, kar bo še povečalo vsebnost beljakovin v obroku.
Svoj napitek F1 lahko vedno nadgradite z dodatnimi vlakninami, če mu dodate napitek Oves, jabolko in vlaknine ali celo Beta heart, ki sta odlična vira vlaknin in vsebujeta ovsene betaglukane, ki pripomorejo k znižanju vrednosti holesterola v krvi (napitek Oves, jabolko in vlaknine in Beta heart ne vsebujeta dodanega sladkorja niti umetnih sladil). Visoka vrednost holesterola je dejavnik tveganja za nastanek srčno-žilnih bolezni. Koristni učinki se pokažejo ob vsakodnevnem uživanju treh gramov ovsenih betaglukanov.
Za ustrezno količino popite vode lahko izberete alojev napitek, da boste čez dan spili več tekočin. Če želite še kofeinsko poživilo, izberite naše raznovrstne čaje, ki vsebujejo izvlečke čaja orange pekoe in zelenega čaja ter cveta gozdnega slezenovca in hibiskusa.
En napitek, ki ga pripravite s Herbalifovim čajem, vsebuje do 85 mg kofeina, ki vam pomaga izboljšati zbranost že na začetku dneva.
Če vam je ljubše nekaj bolj hrustljavega, vendar ne želite zjutraj zaužiti preveč kalorij, izberite čokoladko kot nadomestek obroka, ki ima približno 200 kalorij, vaše telo pa bo oskrbela s 13 grami beljakovin in 32 % vaših dnevnih potreb po vlakninah.
Ne glede na vašo izbiro živil poskrbite, da boste do 30 % svojih skupnih dnevnih kalorij pridobili iz beljakovin, 40 % iz ogljikovih hidratov in 30 % iz maščob, kot je priporočljivo po Herbalifovi globalni filozofiji na področju prehrane. Tako boste zagotovili, da je vaše prehranjevanje uravnoteženo in dobro razporejeno čez dan. Beljakovine zaužijte pri vsakem obroku, da bodo čim bolj enakomerno razporejene čez dan in jih bo telo lahko bolje uporabilo.

Literatura:

1. O’Neil, C. E., Byrd-Bredbenner, C., Hayes, D., Jana, L., Klinger, S. E., Stephenson-Martin, S. (2014). The role of breakfast in health: Definition and criteria for a quality breakfast. J Acad Nutr Diet, 3, S8–S26.
2. Mullan idr. (2014). An examination of the demographic predictors of adolescent breakfast consumption, content, and context. BMC Public Health, 14, 64.
3. Ma, Y., Bertone, E. R., Stanek, E. J. Reed, G. W., Hebert, J. R., Cohen, N. L., Merriam, P. A. Ockene, I. S. (2003). Association between eating patterns and obesity in a free-living US adult population. American Journal of Epidemiology, 158(1), 85–92.
4. Smith, K. J., Gall, S. L., McNaughton, S. A., Blizzard, L., Dwyer, T., Venn, A. J. (2010). Skipping breakfast: longitudinal associations with cardiometabolic risk factors in the Childhood Determinants of Adult Health Study. Am J Clin Nutr., 92(6), 1316–1325.
5. Chowdhury, E. A., Richardson, J. D., Tsintzas, K., Thompson, D., Betts, J. A. (2015). Carbohydrate-rich breakfast attenuates glycaemic, insulinaemic and ghrelin response to ad libitum lunch relative to morning fasting in lean adults. Br J Nutr., 114(1), 98–107.
6. Cho, S., Dietrich, M., Brown, C. J., Clark, C. A., Block, G. (2013).  The Effect of Breakfast Type on Total Daily Energy Intake and Body Mass Index: Results from the Third National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES III). J Am Coll Nutr., 22(4), 296–302.
7. Leidy, H. J., Hoertel, H. A., Douglas, S. M., Higgins, K. A., Shafer, R. S. (2015). A high-protein breakfast prevents body fat gain, through reductions in daily intake and hunger, in "Breakfast skipping" adolescents. Obesity, 23(9), 1761–1764.
8. Azadbakht, L., Haghighatdoost, F., Feizi, A., Esmaillzadeh , A. (2013). Breakfast eating pattern and its association with dietary quality indices and anthropometric measurements in young women in Isfahan. Nutrition, 29(2), 420–425.

©   Herbalife International of America, Inc. Reprodukcija v celoti ali po delih ni dovoljena brez pisnega dovoljenja.
Vse pravice pridržane. Vse blagovne znamke in slike izdelkov na tej strani so last družbe Herbalife International, Inc., razen če je navedeno drugače.
 
Herbalife je član Sekcije direktne prodaje Trgovinske zbornice Slovenije.
 
  • Sekcija Direktne Prodaje Logotip
  • Trgovinska zbornica Slovenije Logotip


sl-SI | 15.12.2017 23:19:45 | NAMP2HLASPX02