Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljevanjem uporabe te strani soglašate z uporabo piškotkov. Več si preberite tu »

Kako lahko okrepim svoj imunski sistem s hrano in prehranskimi dopolnili?

     Imunski sistem je zelo kompleksen sistem celic, tkiv in organov, ki so medsebojno povezani, da bi zaščitili telo pred mikroorganizmi, ki povzročajo bolezni. Mikrobi, kot so virusi, škodljive bakterije, glive in paraziti zlahka najdejo zatočišče v človeškem telesu, glavna naloga imunskega sistema pa je zagotoviti, da se kaj takega ne zgodi. Da bi ta sistem ustrezno deloval, delujejo številni dejavniki, med temi sta ključna zdrav način življenja, dobra prehrana in telesna aktivnost.1

     Ljudje so v svojem vsakodnevnem življenju izpostavljeni onesnaževanju, patogenom, strupom iz okolja in stresu, vse to pa prispeva k nastanku prostih radikalov. Prosti radikali so zelo nestabilne molekule in zlahka začnejo reakcijo, ki škodi celicam, razen če jih ne odpravijo antioksidanti. Ob nastanku prostih radikalov se ustvari vnetni odziv, ki je dokazano vzrok številnih bolezenskih stanj in prispeva k razvijanju nekaterih bolezni.2 Ob tem pa antioksidanti delujejo kot nevtralizatorji prostih radikalov, saj preprečujejo čezmerno oksidativno škodo. Antioksidanti so ključno orodje za boj proti tej vrsti škodel V čezmerno poseljenih mestih je koncentrirana količina onesnaženosti, pri čemer so ljudje precej bolj izpostavljeni zunanjim dejavnikom in posledično je večja verjetnost za ranljivost imunskega sistema; pri tem je ključno, da so lahko nekatere spremembe načina življenja učinkovite v boju proti oksidativni škodi in za okrepitev imunskega sistema.3

     Vnetni procesi so posledica stresa, nezdrave prehrane in odločitev v načinu življenja, ti dejavniki so močno povezani s šibkim imunskim sistemom brez nadzora. Eden glavnih dejavnikov, ki povzročajo neravnovesje med škodljivimi prostimi radikali in antioksidanti, je potrjeno podhranjenost. Poleg tega imajo čezmerno težki in debeli veliko tveganje za vnetna stanja, zato je vedno koristno ohranjati telesno težo v okviru normalnih vrednosti.4

     Na splošno je priporočljivo, da ima posameznik na voljo več zaščitnih dejavnikov, ki vzpostavljajo ravnovesje v razmerju do zunanjih dejavnikov, ki smo jim izpostavljeni prav vsak dan. Kajenje, veliko popitega alkohola, nezadostna telesna aktivnost, premalo kakovostnega spanca in neuravnotežena prehrana so le nekaterih izmed dejavnikov, ki lahko prispevajo k temu, da je posameznik bolj dovzeten za razvijanje zelo raznovrstnih zdravstvenih težav

     Med hranilnimi snovmi, potrebnimi za ohranjanje normalnega delovanja imunskega sistema, so številni vitamini in minerali, ki lahko bolje sodelujejo pri imunskih odzivih; vitamina C in D ter minerala selen in cink so po prepričanjih stroke med najpomembnejšimi za ta namen.5 Vitamin C je na voljo v zelo raznovrstnem sadju in zelenjavi, na primer v agrumih, jagodah, brokoliju in brstičnem ohrovtu, vitamin D pa je v živilih živalskega izvora. Mastne ribe, meso, jetra in jajca imajo visoko koncentracijo tega topnega vitamina. Mineral selen je mogoče najti v zelo raznovrstnih živilih, na primer v sardinah, tunini, piščančjem mesu, govedini in brazilskih oreščkih. Potrebne količine minerala cinka pa je mogoče dobiti z rednim uživanjem špinače, semen in govedine.

     Redna telesna aktivnost in uravnotežena prehrana, ki obsega raznovrstno sadje in zelenjavo, mlečne izdelke, semena, oreščke in ribe, bosta telesu zagotovila potrebne hranilne snovi za ohranjanje imunskega sistema.

     Vsi posamezniki nimajo enakega stanja in nekatere tvegane skupine so bolj ranljive kot druge. Tisti, ki izvajajo zelo veliko in intenzivno vadbo, ali ljudje z zelo razgibanim načinom življenja, ki ne spijo dovolj ali uživajo neuravnoteženo prehrano, imajo večjo verjetnost za oslabljen imunski sistem. Poleg tega je tudi staranje nekako povezano z zmanjšanjem zmožnosti za ustrezen imunski odziv, ko je to potrebno.6 Večini ljudi, ne le tistim, za katere velja večje tveganje, bo koristilo, da telo oskrbijo z uravnoteženo prehrano, prilagojeno posameznikovim potrebam, in to skupaj z zdravim in aktivnim načinom življenja. Ob zdrave in s hranilnimi snovmi bogate hrane so prehranska dopolnila del preventivnih ukrepov, še zlasti med skupinami prebivalstva z zelo velikim tveganjem.7

     Iz poročila ameriškega sveta za odgovorno prehrano (Council for Responsible Nutrition) izhaja, da bi bilo mogoče z jemanjem prehranskih dopolnil ustvariti precejšnje prihranke. Iz izsledkov številnih študijev je razvidno, da imajo prehranska dopolnila pozitiven učinek na zmanjšanje tveganja za nekatere bolezni.7

     Na splošno imajo dejavniki načina življenja, kot so na primer zelo močan stres, pretežno sedeči vsakdan in prehrana s premalo ključnimi hranilnimi snovmi, zelo veliko vlogo pri večjih možnostih za vnetja, kar je neposredno povezano z oslabljenim imunskim sistemom..8 Z vidika prehrane je mogoče imunski sistem okrepiti z zmanjšanjem uživanja preveč predelane hrane, pitja alkohola in uživanja nasičenih maščobnih kislin, ob sočasnem povečanju uživanja raznovrstne vegetarijanske hrane. Z uživanjem raznovrstnega sadja in zelenjave, v kombinaciji z mesom, jajci, oreščki in semeni, pri čemer se tem živilom daje prednost v vsakodnevni prehrani, bi lahko zlahka zaužili dovolj teh hranilnih snovi, ki varujejo imunski sistem. Ob tem se lahko uporabljajo prehranska dopolnila, da se izpolnijo dnevne potrebe in se dopolni vsakodnevna prehrana.

     Herbalife, pored redne gibalne dejavnosti, priporoča uravnoteženo prehrano in uživanje raznovrstnih živil, da se telo celovito oskrbi z raznimi hranilnimi snovmi. Herbalifova filozofija na področju prehrane se osredotoča na zagotavljanje priporočil, da se z uravnoteženo prehrano, prilagojeno posamezniku, sledi zdravemu in aktivnemu načinu življenja. Priporočilo glede dnevnih hranilnih snovi podrobneje zajema, kot sledi: do 30 % skupnega števila kalorij iz hrane naj se pridobi iz beljakovin, 30 % iz maščob in 40 % iz ogljikovih hidratov, skupaj z vsaj 25 grami vlaknin in rednim vnosom poglavitnih maščobnih kislin (omega-3 in -6). Vse te hranilne snovi je mogoče pridobiti iz hrane in prehranskih dopolnil. Ob taki prehrani bi morali spiti dovolj tekočin, redno izvajati telovadbo in dovolj počivati.

     Herbalife med svojimi izdelki ponuja makrohranila (vegetarijanske beljakovine), vlaknine in mikrohranila (vitamine in minerale). Nadomestek obroka Formula 1 vsebuje približno 18 gramov beljakovin, če je pripravljena z delno posnetim mlekom, ter več kot 20 vitaminov in mineralov, ki prispevajo k celoviti prehrani. Formula 2 je multivitaminsko dopolnilo z izbranimi mikrohranili, vitamini A, B6, B9, B12, C in D, železom, cinkom, bakrom in selenom, ki pripomorejo k delovanju imunskega sistema, ko je treba prehrano dopolniti, da se dosežejo dnevne referenčne hranilne vrednosti.

Viri
1. Huang, C. J., Zourdos, M. C., Jo, E., & Ormsbee, M. J. (2013). Influence of physical activity and nutrition on obesity-related immune function. Scientific World Journal, 2013, 752071. doi: 10.1155/2013/752071.
2. Mangge, H., Becker, K., Fuchs, D., in Gostner, J. M. (2014). Antioxidants, inflammation and cardiovascular disease. World J Cardiol, 6(6), 462–477. doi: 10.4330/wjc.v6.i6.462.
3. Nourazarian, A. R., Kangari, P., in Salmaninejad, A. (2014). Roles of oxidative stress in the development and progression of breast cancer. Asian Pac J Cancer Prev, 15(12), 4745–4751.
4. Jaremka, L. M., Fagundes, C. P., Peng, J., Bennett, J. M., Glaser, R., Malarkey, W. B., in Kiecolt-Glaser, J. K. (2013). Loneliness promotes inflammation during acute stress. Psychol Sci, 24(7), 1089–1097. doi: 10.1177/0956797612464059
5. Ross, A. C., Caballero, B., Cousins, R. J., Tucker, K. L., in Ziegler, T. R. (2014). Modern Nutrition in Health and Disease (11. izdaja). Baltimore, MD: Lippincott Williams & Wilkins.
6. Prelog, M. (2006). Aging of the immune system: a risk factor for autoimmunity? Autoiimune Rev, 5(2), 136–139.
7. Council for Responsible Nutrition (CRN). Smart Prevention- Health Care cost savings resulting from the targeted use of dietary supplements.
8. Huang, C. J., Zourdos, M. C., Jo, E., in Ormsbee, M. J. (2013). Influence of physical activity and nutrition on obesity-related immune function. Scientific World Journal, 2013, 752071. doi: 10.1155/2013/752071

©   Herbalife International of America, Inc. Reprodukcija v celoti ali po delih ni dovoljena brez pisnega dovoljenja.
Vse pravice pridržane. Vse blagovne znamke in slike izdelkov na tej strani so last družbe Herbalife International, Inc., razen če je navedeno drugače.
 
Herbalife je član Sekcije direktne prodaje Trgovinske zbornice Slovenije.
 
  • Sekcija Direktne Prodaje Logotip
  • Trgovinska zbornica Slovenije Logotip


sl-SI | 15.12.2017 23:19:34 | NAMP2HLASPX02