Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljevanjem uporabe te strani soglašate z uporabo piškotkov. Več si preberite tu »

Kateri so koristni učinki uživanja rib?

Ribe, še posebno mastne, imajo posebne značilnosti, saj vsebujejo malo nasičenih maščobnih kislin glede na koncentracijo polinenasičenih maščobnih kislin. Dve pomembni polinenasičeni maščobni kislini se imenujeta omega-3 eikozapentaenojska kislina (EPA) in dokozaheksaenojska kislina (DHA), nujno potrebni pa sta zato, ker naše telo ne more proizvajati teh kislin v zadostnih količinah, zato jih je treba pridobivati s hrano in/al prehranskimi dopolnili.

Redni vnos kislin omega-3 je povezan z zmanjšanim tveganjem za ravoj srčno-žilnih bolezni, precej dokazov pa potrjuje pomembnost kislin EPA in DHA za zdravje srca, možganov in oči.2, 3 Te maščobne kisline omega-3 se naravno pojavljajo v mastnih ribah, kot so losos, sled, skuša in kril. Maščobne kisline omega-3 se zato običajno imenujejo kar ribje olje.

Čeprav je veliko dokazov o koristih za zdravje, ki jih prinašajo te nujno potrebne maščobne kisline omega-3, sodobna zahodna prehrana vsebuje premalo kislin DHA in EPA. Večina trenutno ne je mastnih rib redno, da bi pridobila potrebno koncentracijo maščobnih kislin, po trenutnih statističnih podatkih 80 % svetovne populacije odraslih povprečno zaužije manj maščobnih kislin omega-3 iz rib, kot je priporočeno, tj. 250 mg/dan.1 Podobno je v Evropi, splošno priporočilo za odrasle je, da naj bi zaužili 250 mg kislin DHA in EPA na dan4

Ribe so že naravno dober vir maščobnih kislin omega-3, kar dobre koncentracije pa je mogoče pridobiti tudi iz gojenih morskih alg, morskih sesalcev in krila. Kislini EPA in DHA se lahko pridobita tudi iz živil in prehranskih dopolnil, bogatih z omega-3 (npr. ribjega olja, olje enoceličnih organizmov, olje krila, dodano živilom ali zaužito kot prehransko dopolnilo).5

Da bi pridobili potrebno količino nujno potrebnih maščobnih kislin, se odraslim priporoča, naj zaužijejo dve porciji mastnih rib na teden. Tisti, ki ne uživajo rib redno, lahko namesto tega uživajo oreščke in semena, na primer orehe in bučna semena, rastlinska olja, npr. repično olje in laneno olje, sojo in sojine izdelke, npr. sojo v zrnu, mleko in tofu, in zeleno listnato zelenjavo, ki telo oskrbijo z alfa-linolensko kislino). Alfa-linolenska kislina je tudi ključna maščobna kislina omega-3, priporočena dnevna količina pa je 2 grama na dan. Te maščobne kisline omega-3 je največ v živilih rastlinskega izvora, po zaužitju pa jo telo pretvori v kislini EPA in DHA.6 Da bi se to zgodilo, je treba redno uživati živila, ki vsebujejo alfa-linolensko kislino, učinkovitost omenjene pretvorbe pa je povezana z uživanjem nujno potrebne maščobne kisline omega-6, imenovane linolna kislina.7 Pomembno je poudariti, da ta proces ni dovolj učinkovit, da bi se izpolnile potrebe telesa, zato je treba ribe redno uživati.

Čeprav uživanje rib ovirajo nekateri moteči elementi, na primer njihov močan okus in vonj, skrb, da bi našli ribje kosti in morebitno tveganje zaradi onesnaževal v vodi (npr. težke kovine, kot je živo srebro), so prehranska dopolnila z ribjim oljem le alternativa, ki dopolnjuje prehrano. Prehranska dopolnila z ribjim oljem pomagajo odpraviti nekatere prehranske primanjkljaje ali ohranjati ustrezen vnos teh poglavitnih hranilnih snovi, vendar pa se ne bi smela uporabljati namesto rib v prehrani. Uživanje rib ima zelo raznovrstne koristi za zdravje, poleg vsebnosti kislin omega-3. Prehranska dopolnila z ribjim oljem bi lahko prispevala k zaužitju priporočene količine kislin EPA in DHA, ki pripomoreta k ohranjanju delovanja srca, ohranjanju krvnega tlaka in vrednosti trigliceridov v krvi.

Herbalife v sklopu svojih prehranskih dopolnil ponuja Herbalifeline Max. To je prehransko dopolnilo, ki vsebuje maščobni kislini omega-3 EPH in DHK. EPK in DHK imata vlogo pri delovanju srca. DHK ima vlogo pri delovanju možganov in ohranjanju vida. Herbalifeline® Max je ekskluzivna mešanica trajnostno pridobljenih ribjih olj z omega-3, ki vsebujejo esencialni maščobni kislini EPK (eikozapentaenojska kislina) in DHK (dokozahekseanojska kislina).Vsebuje tudi esencialna olja timijana in poprove mete, ki osvežijo okus po uživanju rib. Kapsula je primerna za vegetarijance.

EPK in DHK imata vlogo pri delovanju srca (koristni učinek se doseže z dnevnim vnosom 250 mg EPK in DHK).

DHK ima vlogo pri delovanju možganov in ohranjanju vida (koristni učinek se doseže z dnevnim vnosom 250 mg DHK).
DHK in EPK prispevata k vzdrževanju normalne ravni trigliceridov v krvi (koristni učinek se doseže z dnevnim vnosom 2 g EPK in DHK).

DHK in EPK prispevata k vzdrževanju normalnega krvnega tlaka (koristni učinek se doseže z dnevnim vnosom 3 g EPK in DHK).

Viri:
1.Micha, R., Khatibzadeh, S., Shi, P., Fahimi, S., Lim, S., Andrews, K. G., Engell, R. E., Powles, J., Ezzati, M., Mozaffarian, D. Global Burden of Diseases Nutrition and Chronic Diseases Expert Group NutriCoDE.(2014). BMJ. 15; 348: g2272. doi: 10.1136/bmj.g2272.
2.Zheng, J., Huang, T., Yu, Y., Hu, X., Yang, B., Li, D. Fish consumption and CHD mortality: an updated meta-analysis of seventeen cohort studies. Public Health Nutrition. 2012; 15(4):725–737.
3.Chowdhury, R., Stevens, S., Gorman, D., Pan, A., Warnakula, S., Chowdhury, S. idr. (2012). Association between fish consumption, long chain omega 3 fatty acids, and risk of cerebrovascular disease: systematic review and meta-analysis. BMJ;345:e6698.
4.EFSA Panel on Dietetic Products, Nutrition, and Allergies (NDA); Scientific Opinion on Dietary Reference Values for fats, including saturated fatty acids, polyunsaturated fatty acids, monounsaturated fatty acids, trans fatty acids, and cholesterol. EFSA Journal 2010; 8(3): 1461. [online] Dostopno na naslovu: http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/1461.htm (dostop 21. aprila 2017).
5.European Food Safety Authority (EFSA) Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies (NDA); Scientific Opinion related to the Tolerable Upper Intake Level of eicosapentaenoic acid (EPA), docosahexaenoic acid (DHA) and docosapentaenoic acid
(DPA). EFSA Journal 2012; 10(7): 2815. (48 str.) doi:10.2903/j.efsa.2012.2815. Dostopno na naslovu: http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/2815
6.European Food Safety Authority (EFSA). SCIENTIFIC OPINION Labelling reference intake values for n-3 and n-6 polyunsaturated fatty acids Scientific Opinion of the Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies on a request from the Commission related to labelling reference intake values for n-3 and n-6 polyunsaturated fatty acids 1 (Vprašanje št. EFSA-Q-2009-00548). Sprejeto 30. junija 2009. The EFSA Journal (2009) 1176, 1–11. Dostopno na naslovu: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.2903/j.efsa.2009.1176/pdf
7.Wood, K. E., Mantzioris, R. A., Gibson, R. A., Ramsden, C. E., Muhlhausler, B. S. (2015). The effect of modifying dietary LA and ALA intakes on omega-3 long chain polyunsaturated fatty acid (n-3 LCPUFA) status in human adults: A systematic review and commentary. Prostaglandins, Leukotrienes and Essential Fatty Acids (PLEFA); 95 (47–55).
8.Uredba Komisije (EU) št. 432/2012. UREDBA KOMISIJE (EU) ŠT. 432/2012. z dne 16. maja 2012 o seznamu dovoljenih zdravstvenih trditev na živilih, razen trditev, ki se nanašajo na zmanjšanje tveganja za nastanek bolezni ter na razvoj in zdravje otrok.

©   Herbalife International of America, Inc. Reprodukcija v celoti ali po delih ni dovoljena brez pisnega dovoljenja.
Vse pravice pridržane. Vse blagovne znamke in slike izdelkov na tej strani so last družbe Herbalife International, Inc., razen če je navedeno drugače.
 
Herbalife je član Sekcije direktne prodaje Trgovinske zbornice Slovenije.
 
  • Sekcija Direktne Prodaje Logotip
  • Trgovinska zbornica Slovenije Logotip


sl-SI | 15.12.2017 23:20:08 | NAMP2HLASPX01